Optimalizace internetových stránek patří mezi důležité kroky. Jedná se o efektivní a moderní formu podpory webové prezentace. K optimalizaci je využíván soubor postupů a metod. Ty mají za cíl to, aby byla prezentace co nejlépe hodnocena vyhledávači, a aby si k ní našlo cestu co nejvíce lidí. Mezi optimalizaci patří i linkbuilding.
Linkbuilding využívá několika metod k tomu, aby na internetu bylo vytvořeno co nejvíce zpětných odkazů na dané stránky. Tyto odkazy musí být ale především kvalitní. Nejde o kvantitu, ale o kvalitu. Stránky, na které umístíme naše zpětné odkazy, by měly mít vysoké hodnocení u vyhledávačů, a také související obsah s našimi stránkami.

Klíčová slova

Stránky nebo e-shop jsou optimalizovány na určitá klíčová slova. Konkurence ale většinou optimalizuje na stejná slova. Proto je důležitý linkbuilding, který vybuduje přínosnou síť zpětných odkazů.